‘Meer dan ooit denken we na over waar we voor staan, voor wie we werken en wat de gevolgen zijn van wat we doen.’

Gemaakt met liefde

The Good World maakt podcasts om communicatieprofessionals te helpen de wereld eerlijker, duurzamer, gezonder en inclusiever te maken. Het platform wordt met liefde en zonder winstoogmerk gemaakt door vier bevriende bureaus: BTTR, Redrum, Science4Business en ZB. Meer dan ooit denken we na over waar we als professionals voor staan. Voor wie we werken bijvoorbeeld en wat de gevolgen zijn van wat we doen. We doen als bureaus zelf nog lang niet alles goed, zeker niet. Maar we willen wel de verantwoordelijkheid nemen voor wat we doen, maken en bedenken. Van The Good World leren we zelf, maar we hopen er zeker ook andere marketing- en communicatieprofessionals mee te inspireren. The Good World wordt ondersteund door mediapartner Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals.

De initiatiefnemers

Robbert Zantinge | ZB

Eigenaar
robbert@zb.nl

Ronald Voorn | Science4Business

Gedragswetenschapper
ronald@science4business.nl

Peter van Aalderen | BTTR

Eigenaar
peter@bttr.nl

Carlijn Pluijmakers Emmen | Redrum

Eigenaar
carlijn@redrumbureau.com

Over ZB

ZB Communicatie & Content is een inhoudelijk gedreven bureau voor strategie, creatieve concepten en content. We willen een bijdrage leveren aan een wereld die gezonder, eerlijker, duurzamer en inclusiever is. Dit doen we door exclusief te werken voor organisaties die juist op die terreinen het verschil maken. Achmea, KNVB, PGGM, Menzis, SNS, Kröller-Müller Museum en Wageningen University & Research zijn bijvoorbeeld onze opdrachtgevers. 

Een goed gesprek? Koffie? Kijk op ZB.nl

Over Science4Business

Ronald Voorn is oprichter van Science4Business, een netwerk van wetenschappers dat bedrijven en organisaties ondersteunt met advies en onderzoek. Hij is sinds 1982 actief met het managen van merken. Tot 1992 in de reclamewereld, daarna aan klantzijde bij Heineken, waar hij onder meer CMO was. Sinds 2013 legt hij zich toe op de wetenschap. Ronald is onderzoeker op het gebied van duurzame marketing aan de Hogeschool Utrecht binnen het lectoraat Marketing & Customer Experience en docent Advertising and Consumer Psychology in het masterjaar van de Universiteit Twente. Sinds 2022 is hij een van de podcast-presentatoren van The Good World.

Zie ook science4business.nl

Over BTTR

Digitale oplossingen en strategieën vormen steeds vaker een onmisbare basis voor organisaties en processen. Wij hebben de drive om eenvoud te creëren bij complexe vraagstukken en zo ontwikkeling en groei te stimuleren bij onze opdrachtgevers. Dit doen we o.a. voor Bidfood, Canon Medical, DPG Media, James Hardie, Vervoerregio Amsterdam en meerdere brancheverenigingen, universiteiten en overheidsinstanties.

In ons multidisciplinaire team staat de mens centraal. We investeren in ontwikkeling en samenwerking. Elke dag leren, elke dag beter willen zijn dan de dag ervoor. Het is onze intrinsieke motivatie om de wereld beter achter te laten dan hij nu is. Dat willen we doen door duurzaamheid een belangrijke rol te laten spelen en door om te kijken naar elkaar en de maatschappij.

Bezoek bttr.nl om meer te weten te komen over hoe wij werken aan een betere wereld.

Over Redrum

People, you might know some, are extremely visual creatures. That is why very few things can beat the power of moving imagery and that is exactly why we got involved in creating them. REDRUM, shout out to Stanley Kubrick, started as a creative film and animation studio. Like the enthusiastic filmmakers that we are, we tell memorable visual stories that help our national and international clients get their message across.

Our in-house team of 30 creatives are a mix of writers, directors, camera gurus, character animators, vfx artists, houdini magicians, sound heroes, casting directors and producers. A crazy bunch of talented people with different skills that complement each other in a collaborative atmosphere. It’s how we like to do things and we think that it shows in our work.

Visit redrumbureau.com for more info.

Over Logeion

Logeion is de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals en ondersteunt The Good World als mediapartner. Logeion is een bloeiende vereniging met ruim 4.000 leden en wil een inspirerend platform zijn voor álle communicatieprofessionals in Nederland. Een netwerk en thuishaven voor vakgenoten die werken aan hun ontwikkeling.

De één kiest voor een actieve rol binnen de vereniging. De ander maakt gebruik van het brede aanbod aan inhoudelijke bijeenkomsten om bij te blijven en vakgenoten te ontmoeten. Weer anderen participeren in de discussies en kennisuitwisseling via online fora en sociale media.

Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van 75 jaar vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak.

Zie ook logeion.nl

Luister naar de meest inspirerende communicatiebazen van Nederland: